red.diariocritico.com

Al 2012 s'hi han de doblar 25 pel·lícules

Cultura preveu incrementar en més d'un milió el nombre d'espectadors de cine en català

Cultura preveu incrementar en més d'un milió el nombre d'espectadors de cine en català

Un pacte amb els distribuïdors i empresaris del sector evitarà sancions i quotes

La Conselleria de Cultura de la Generalitat preveu que el 2012 es doblin al català 25 pel·lícules i vegin cinema en català 1,5 milions d'espectadors, pels 117.471 que van triar aquesta opció el 2010, gràcies a un ambiciós acord amb la Federació de Distribuïdors de cinema (Fedicine) i amb el Gremi d'Empresaris de cinema de Catalunya.

L'acord presentat avui descarta les sancions i les quotes que imposava la polèmica llei de cinema, -encara que no la traeix, ha remarcat el conseller Ferran Mascarell- i preveu que la quota de mercat de cinema en versió catalana passi del 3 per cent a l'11 per cent, i que de 74 còpies a l'any que es van doblar el 2010 es passi a 625 el 2012. El president dels exhibidors catalans, Camilo Tarrazón, s'ha mostrat satisfet de formar part de la solució i no del problema com fins ara, ha dit, mentre que el president de Fedicine, Luis Hernández de Castro, ha assegurat estar "alleujat" per haver posat fi a un problema que s'arrossega des de fa 12 anys.
¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (0)    No(0)
enviar a reddit

+
0 comentarios