red.diariocritico.com

S'inauguren les obres de rehabilitació del Pont del Diable

Joan Rangel, delegat del Govern a Catalunya, acompanyat de l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, i el subdelegat del Govern a Tarragona, Ramon Inglés, ha inaugurat avui dia 20 de setembre les obres de restauració del Pont del Diable, l’aqüeducte romà del segle I a.C. que es troba a les afores de la capital tarragonina. Les obres dutes a terme al Pont del Diable de Tarragona han estat finançades en part a càrrec de l’1 per cent Cultural, el programa del Govern d’Espanya destinat a la recuperació del patrimoni històric. El pressupost total de la rehabilitació ha estat de 2.007.566,19 euros (IVA inclòs), dels quals el Ministeri de Foment aporta el 75 per cent del total (1.505.674,64 euros) i el 25 per cent restant és a càrrec de l’Ajuntament de Tarragona (501.891,55 euros). El projecte de rehabilitació de l’aqüeducte romà del Pont del Diable ha contemplat la restauració de la cornisa superior i el recreixement del mur superior. D’altra banda, s’han documentant tots els carreus de l’aqüeducte per crear una base de dades que permeti seguir l’estat de conservació de cadascun d’ells i dissenyar així el millor manteniment possible. El Pont del Diable és l’únic aqüeducte romà de Catalunya que pot ser creuat.
¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (0)    No(0)
enviar a reddit

+
0 comentarios