L'energètica recorrerà
El Govern multa amb 870.000 euros a Endesa a causa de les apagades del 8 de març de 2010
Per incomlir la normativa de comunicacions a Generalitat i Ajuntaments i per retards excessius en la connexió a la xarxa de nous usuaris
La Generalitat ha multat a Endesa amb 870.000 euros per incomplir el normativa de comunicació a Ajuntaments i Govern durant l'apagada del 8 de març de 2010 (550.000) i per retardar en excés en la connexió a la xarxa de nous usuaris (320.000 euros), ha informat la Conselleria d'Empresa i Ocupació.
L'apagada de març de 2010 va afectar principalment a usuaris de la província de Girona i del Maresme (Barcelona), i encara que el Govern va considerar en la investigació principal que es va tractar d'un cas de força major per les intenses nevades i el vent, ara sanciona a la principal distribuïdora elèctrica catalana per no comunicar-se correctament amb els ajuntaments i la Direcció General d'Energia i Mines del Govern.
La segona sanció, de 320.000 euros, respon a l'incompliment de l'obligació d'Endesa de realitzar comeses i connexions de nous subministraments o ampliacions dels ja existents, superant el límit temporal legal es tracta d'un "servei essencial".
La Generalitat ha posat en marxa una comissió al costat de Endesa per estudiar i aplicar mesures que evitin aquests incompliments.
Així mateix, el Govern ha posat en marxa un mecanisme per resoldre en deu dies hàbils els errors en la facturació de consum, que s'han disparat des que els rebuts van passar el 2009 de ser bimestrals a mensuals, ja que les lectures s'alternen entre reals i estimades, i es produeixen excessos en les estimades.
Endesa ha defensat en un comunicat que manté el seu "convenciment" que va actuar correctament durant el temporal del 8 de març, incloent la comunicació amb les administracions.
Així mateix, ha explicat que està estudiant la sanció i que si ho estima oportú la recorrerà davant el conseller del ram, mentre que en el cas de la multa per retards en comeses i connexions, ja l'ha recorregut davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).