red.diariocritico.com

Rep la Clau de Barcelona

Joan Maria Nin creu que la sortida de la crisi passa per un "lideratge ètic" en empreses i institucions

Opina que la conjuntura actual és "filla de la perversió de l'individualisme"

El director general de La Caixa, Joan Maria Nin, ha advocat avui per potenciar un "lideratge ètic" en les institucions i empreses espanyoles per recuperar la confiança de l'exterior i sortir de la crisi.

Durant el seu discurs després de rebre la Clau de Barcelona del Club d'Amics Clau de Barcelona, ​​Nin ha assegurat que la crisi actual és "filla de la perversió de l'individualisme" i ha reiterat la necessitat de recuperar els valors col·lectius per sobre dels interessos personals, i ha sostingut que les mesures de contenció i ajustaments no són eficaços sense un canvi de clima a fons. "Cal un lideratge ètic que permeti recuperar i mantenir la confiança interna amb un suport mutu, el que ens portarà a obtenir credibilitat externa i reputació, perquè la falta de credibilitat és el gran mal dels nostres temps", ha argumentat Nin. "Quan tothom té por i veu que el seu futur perilla, la primera necessitat és retrobar la confiança en el suport mutu", ha argumentat, i ha citat Roosevelt, assegurant que "per superar la crisi, el primer que cal és valor i coratge, la única cosa que hem de témer és la por ". "Hem d'interioritzar que cal recuperar els valors d'una societat més justa", ha insistit Nin, que ha animat a treballar més i millor i potenciar un lideratge ètic per renovar els valors interns de cada institució, reforçant el concepte 'nosaltres' per sobre del 'jo'. Ha afirmat que Espanya "ha de creure d'una vegada per totes que de la crisi només es pot sortir de forma col·lectiva", de manera que ha animat a treballar conjuntament, més i millor amb objectius comuns, i donant oportunitats als col·lectius amb més dificultats, entre els quals ha assenyalat a aturats, joves, petits empresaris i emprenedors. Nin ha posat de manifest que La Caixa és "de les poques institucions que aporten confiança" i ha argumentat que és perquè no ha renunciat al seu origen d'obra social. "Perdre l'ànima seria perdre l'origen, la identitat i la confiança", ha sostingut, pel que ha assegurat que la reorganització interna de l'entitat i la seva transformació en CaixaBank no afecta l'obra social.
¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (0)    No(0)
enviar a reddit

+
0 comentarios