red.diariocritico.com

Es qüestiona per les limitacions del nudisme

Jordi Portabella creu que no s'ha de prohibir el burca ni el niqab

Jordi Portabella creu que no s'ha de prohibir el burca ni el niqab

El candidat d'UxB apel·la a la maduresa de les societats democràtiques per admetre que tothom vesteixi com vulgui

El candidat d'UxB a l'Alcaldia de Barcelona ha donat a entendre que no està per la prohibició del burca o el niqab a la ciutat de Barcelona. No s'ha expressat diàfanament sobre la qüestió però ha exemplificat amb que qui porta aquests tipus d'indumentària potser sigui una turista que s'està "quatre hores" a la ciutat i hi deixa uns quants diners. Però qüestionat pel fet que si la una altra turista és occidental i va a determinats països haurà de complir amb les normatives vigents ha respost que aquest detall és la diferència que marca les cultures.

El líder d'UxB, Jordi Portabella ha estat aquest matí al plató d'El matí de TV3. Entre les moltes qüestions de les que ha parlat ha estat l'ordenança que prohibeix als vianants anar nus o seminus per la ciutat. Portabella, que va estar en contra de l''aplicació de la norma -per bé que ha recordat que des de la seva formació originària, ERC, sí que van donar suporta l'ordenança sobre el civisme perquè "compartíem i compartim el seu esperit"-, s'ha qüestionat per on està al límit. De fet, ha dit que "s'ha tergiversat l'esperit de l'ordenança" perquè proposa regular "la moda". En aquest sentit, creu que la regulació és "arbitrària" i per tant és "ridícula perquè la finalitat de les ordenances és que es puguin aplicar". Posteriorment, se li ha posat el contrast entre aquesta situació i la d'una dona que al carrer portés burca o niqab. Aquí Portabella ha fabulat amb un seguit d'hipòtesis com que "probablement era turista, era una persona que deuria baixar probablement d'un vaixell, que deuria estar aproximadament quatre hores aquí". Tot esperant que en aquest temps "hagués deixat força diners en els establiments comercials" s'ha preguntat retòricament si "hem de regular" les persones que estan unes hores. I s'ha -i ha- respost: "És clar que no" i ha raonat que llavors "quedaria tot tan regulat que, senzillament, no ens podíem moure". I, per cert, tornant a l'extrem contrari, el del nudisme, ha recordat, com volent significar la insignificància, que d'associacions naturistes o de gent que va nua pel carrer "més o menys hi ha mitja dotzena". Ha estat aquí quan l'entrevistador, Josep Cuní, ha posat el clar exemple d'una dona -"la seva parella", ha dit concretament a Portabella- a Riad, ciutat on no l'haguessin deixat anar destapada ni per quatre hores. "Aquestes són les grans diferències entre les societats democràtiques occidentals madures i altres parts del planeta que encara necessiten tenir un recorregut més ampli", ha conclòs Jordi Portabella.
¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (0)    No(0)
enviar a reddit

+
0 comentarios