red.diariocritico.com

Missatge subliminal

El PSC fa palès que ara vol que només es parli de Chacón

El PSC fa palès que ara vol que només es parli de Chacón

El web del partit retira del seu encapçalament tots els vídeos que no són de la candidata al Congrés

El PSC ha llançat aquest divendres un missatge subliminal a la seva militància i, sobretot, a aquells que es vulguin postul·lar per a substituir a José Montilla com a primer secretari de la formació o, també, als que ja ho han fet. Ara només toca parlar per lloar les virtuts de Carme Chacón com a cap de llista de la formació per Barcelona de cara a les eleccions del 20 de novembre i res pot enterbolir l'objectiu. La manera d'insinuar aquesta voluntat és prou clara: a l'encapçalament de la pàgina del partit només figuren tres vídeos. Tots amb intervencions recents de Carme Chacón.

Ara no toca parlar de futures candidatures a la primera secretaria i, fins i tot, les darreres intervencions dels diputats del PSC al Debat de Política General queden en segon pla. El que convé és fer un esforç col·lectiu perquè Carme Chacón tregui els millors resultats possibles a les properes eleccions generals. Aquesta és, pel què es veu, la consigna dels socialistes catalans. El web del partit, renovat fa poc, està encapçalat normalment per cinc o sis vídeos en què es poden recuperar les darreres intervencions dels polítics socialistes, ja sigui al Parlament, a Madrid o a programes de ràdio i televisió. Alguns, en èpoques de menor activitat política, són d'alguns dies enrere, però, en tot cas, sempre van desapareixent, progressivament, per acumulació. Ara, però, les opcions que hi ha són només tres: la proclamació de carme Chacón com a candidata a les eleccions generals (17 de setembre), el seu discurs -encara que també el del primer secretari, José Montilla, i el del vicepresident del Govern i candidat a presidir-lo, Alfredo Pérez Rubalcaba- (19 de setembre), i el discurs íntegre de l'actual ministra de Defensa davant el Consell Nacional del PSC (22 de setembre). La intenció, doncs, és prou clara. Fins i tot, es podria desprendre un segon significat de la maniobra: ja n'hi ha prou d'aspirants a la primera secretaria amb els que han sortit (Iceta, en tot cas, l'excepció?). Les eleccions són el 20 de novembre i el Congrés de la formació està previst per al 16 de desembre, amb la qual cosa -i tenint en compte el soroll postelectoral- sembla que el temps pot ser massa just per aquells que vulguin sumar-se als actuals candidats a la successió de José Montilla. En tot cas, ara el que caldrà veure és si tothom farà cas d'aquesta crida al monotematisme que, sembla, demana el partit.
¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (0)    No(0)
enviar a reddit

+
0 comentarios