Tindrà "paciència" amb qui li costi adaptar-se al nou color polític
Carles Puigdemont diu que no tancarà la porta "als nassos" de ningú en la seva presa de possessió de l'alcaldia de Girona
El nou batlle té un record especial per Joaquim Nadal i la transformació que va emprendre de la ciutat
El nou alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha promès el càrrec aquest divendres amb un discurs d'investidura en què ha expressat que el canvi a la ciutat, després de 32 anys d'hegemonia socialista, no l'esperava tothom i que és possible que alguns necessitin temps per fer-se a la idea i per interioritzar la decisió dels gironins. "En aquest sentit tindré tota la paciència i comprensió que sigui necessària, però em sento amb el deure institucional de demanar-los, als representants dels grups municipals, la seva ajuda perquè en aquest trànsit no posin pals a les rodes", ha manifestat davant un plenari ple de gom a gom. Per això, ha reiterat la seva disposició a arribar a acords amb totes les forces polítiques i a no tancar la porta "als nassos" de l'alcaldia a ningú.
Puigdemont ha admès la significació especial de l'acte i que, encara que la seva formació com a periodista li faria parlar de dia històric, el que ara cal és referir-se a l'austeritat necessària en els temps actuals donada la gravetat de la crisi.
"Per primera vegada s'investeix com a alcalde a algú que no és del mateix partit que ha liderat l'alcaldia, i per primera vegada el principal partit de l'oposició és el que ha governat de manera ininterrompuda durant les últimes tres dècades", ha subratllat.
Puigdemont s'ha reconegut "enamorat i devot" de Girona, i deixant clar que no ho feia amb ironia, també ha tingut unes paraules per al qual va ser alcalde des del primer ajuntament democràtic i fins a 2002, Joaquim Nadal, ja que "sense el seu impuls renovador la Girona d'avui seria una altra molt diferent ".
Malgrat les circumstàncies "enormement complexes i difícils", ha assegurat que el nou govern minoritari haurà de transformar-per situar Girona en la via de la recuperació, superar l'estancament econòmic i crear nous llocs de treball.
També ha llançat un missatge als treballadors del consistori, a qui ha demanat que posin tot el seu coneixement i talent al servei del projecte de la ciutat, i als ciutadans de Girona, als quals ha agraït la seva confiança i els ha demanat la seva ajuda.
"Vull servir als gironins amb humilitat personal i ambició institucional, amb proximitat i diàleg, sense sectarisme i amb el desig que la meva etapa a l'alcaldia sigui, si les circumstàncies i la voluntat dels ciutadans ho permeten, de vuit anys com a màxim", ha manifestat.
Cada partit es vota a sí mateix
Abans de la proclamació de Puigdemont com a alcalde, tots els regidors han promès o jurat el càrrec, dos regidors de CiU han provocat les rialles dels assistents quan han promès el càrrec amb "consciència i unir", en lloc de "consciència i honor" .
Els tres regidors de la CUP han promès el seu càrrec com nous regidors dient que ho feien per imperatiu legal i que prometien per consciència i honor servir a la ciutadania "per uns països catalans independents i respectuosos amb la natura".
En la votació, cada partit ha votat el seu candidat, de manera que el consistori ha quedat constituït de la següent manera: CiU amb deu representants, PSC amb set, els populars amb tres, la CUP també amb tres i ICV ha obtingut dos regidors .
Els representants de les altres formes polítiques també han tingut el seu moment: el líder d'ICV, Joan Olòriz, ha exposat que la situació econòmica exigirà el millor de tots, i la líder de l'oposició, la socialista Pia Bosch, ha reconegut que treballaran per demostrar que han pres nota de la decisió dels ciutadans.
Per la seva banda, la popular Concepció Veray ha estès la mà al nou alcalde, demanant-li que reconsideri el govern en minoria ja que Girona necessita "un govern fort i estable, no pot ser governada a cop de decret".
Jordi Navarro, el número u de la CUP, ha remarcat que s'ha vist obligat a prometre l'Constitució en una "monarquia imposada", i ha avisat que intentarà que es retiri el quadre del Rei de la sala de plens i així com el títol de príncep de Girona a Felip de Borbó.
A l'acte han assistit els dos exalcaldes de Girona, Anna Pagans i Joaquim Nadal, i per part de CiU, la consellera de Salut, Irene Rigau, i el portaveu del grup parlamentari, Oriol Pujol.
|
|