La prohibició del nudisme es posposa, interessadament, per passades les eleccions
Els barcelonins podran anar a votar completament nus el proper 22 de maig
Les sancions aniran dels 300 als 500 euros per als casos més greus i de 120 a 300 per als altres
La prohibició d'anar nu i només en banyador pels carrers de Barcelona entrarà en vigor el 29 de maig, dues setmanes després que el Butlletí Oficial de la Província (BOP) hagi publicat aquest dijous la nova regulació, ha informat l'Ajuntament. Per tant, l'ordenança encara no serà d'aplicació el dia de les eleccions, el 22 de maig. Així, el Govern municipal fa el que tant critica a altres: posposar mesures que poden suposar als seus components un fre als seus interessos.
Cometran infraccions lleus i seran sancionats els siguin caçats i es neguin a vestir després d'un avís de la Guàrdia Urbana: de 300 a 500 euros per als nus o "gairebé nus", i de 120 a 300 per als seminus: només en banyador o " amb una altra peça de roba similar ".
Les multes són més elevades que les que s'apliquen a un conductor que es passa un semàfor en vermell, encara que hi ha excepcions: el veto al seminudisme no s'aplicarà al Passeig Marítim ni als carrers contigües a la platja, i es mantindrà la platja nudista de la Duna, a la Mar Bella.
A més, en els casos que hi hagi autorització expressa, com una possible concentració artística amb gent nua, no se'ls aplicarà la regulació, aprovada en forma de modificació de l'ordenança del civisme.
15.000 tríptics
L'Ajuntament repartirà en les pròximes dues setmanes 15.000 tríptics per informar de les noves normes a veïns i, sobretot, a turistes, als qui no és tan difícil veure'ls passejar per carrers cèntrics sense samarreta.
Finalment podrà aplicar a l'estiu la regulació, per al que va necessitar celebrar un ple extraordinari en període preelectoral un dels temes estrella del qual va ser l'aprovació definitiva de la prohibició en forma de modificació de l'ordenança del civisme.
No obstant això, l'escena de veure a agents de la Urbana advertint que no es pot anar curt de roba i multant si es fa cas omís no es produirà en plena setmana de tancament de la campanya de les eleccions municipals del 22 de maig.
Entre els dies 15 i 20 eren les dates que havia previst la tercera tinent d'alcalde i responsable municipal de Seguretat, Assumpta Escarp, perquè entrés en vigor la nova regulació, aprovada definitivament en el ple extraordinari del 29 d'abril.
L'ordenança va rebre el suport de PSC i CiU, l'abstenció del PP perquè no es multarà directament i es manté l'avís previ de la Urbana, i el vot en contra d'ICV-EUiA -trencant així la unitat del Govern municipal que forma amb el PSC- i ERC en considerar-la innecessària.
L'Ajuntament defensa regular perquè en els darrers anys ha detectat que el nudisme s'ha estès en el centre, i han augmentat les queixes ciutadanes coincidint amb l'arribada de més turistes, al mateix temps que la Urbana actuava amb indefinició jurídica per falta de regulació expressa.
Fins ara s'havien aplicat sancions atenent a l'article 10 de l'Ordenança sobre l'Ús de les Vies i els Espais Públics, que adverteix que no es pot ofendre a ningú, i per la nova regulació ja s'han interessat municipis de la costa catalana, sobretot metropolitans.
|
|