red.diariocritico.com

Confiança d'un acord amb la Generalitat

Ossa, cada cop més a prop de quedar-se definitivament a Catalunya

Ossa, cada cop més a prop de quedar-se definitivament a Catalunya

Les negociacions havien començat amb el tripartit

El fabricant de motos Ossa ha reiterat que té fins al 20 de maig per signar un acord amb alguna de les comunitats autònomes que s'han prestat a acollir-la i finançar-la. El seu director general, Joan Gurt, però, encara confia a poder arribar a un acord amb la Generalitat en una reunió que mantindran aquest dijous i no haver de marxar de Catalunya, ha dit aquest dimecres en roda de premsa. Les negociacions que pot culminar l'actual Govern, amb el lideratge del conseller d'Economia i Empresa, Francesc Xavier Mena, al capdavant, són continuació de les iniciades amb l'anterior Executiu, que no van arribar a conjurar el perill de que la històrica marca abandonés les seves arrels catalanes.

"Fent esforços entre tots, la Generalitat i nosaltres, podem arribar a un bon port", ha assegurat Gurt en una roda de premsa que ha organitzat al costat del Cercle Català de Negocis (CCN), en què ha insistit que no demanen subvencions a fons perdut, sinó avals per poder accedir a finançament privat. Gurt ha detallat que Ossa demana a la Generalitat accés a finançament públic aquest any per valor de quatre milions d'euros per atendre les seves necessitats de circulant, a més de quatre milions en avals fins al 2013 per poder atendre les seves necessitats de producció. La companyia, que dóna feina a 37 persones a la seva planta de Girona, assegura que té venuda tota la seva producció i les comandes estan confirmats mitjançant un contracte, la qual cosa avala que pot tornar tots els diners que li sigui concedit. Gurt ha assegurat que el finançament d'aquest any de quatre milions el pot retornar al finalitzar l'any, quan hagi lliurat totes les comandes, i ha concretat que els quatre milions en avals fins al 2013 són per a obtenir 'confirmings' dels bancs per poder pagar als proveïdors estrangers. El director general d'Ossa ha insistit que la Generalitat "sabia que hi havia una data màxima", i ha lamentat que les negociacions s'hagin perllongat durant més d'un any sense resultat. "Vam perdre molt de temps amb l'anterior Govern, que ens van tenir entre nou i dotze mesos sense dir-nos res", ha assegurat Gurt, que ha afegit que l'Executiu actual ha actuat "amb celeritat i amb interès per poder solucionar aquest problema". Generalitat com accionista Així mateix, el director general d'Ossa ha explicat que ha ofert a la Generalitat entrar en el seu accionariat, amb un 10 per cent del capital, i ha detallat que les dues comunitats autònomes amb les quals està negociant, que segueix sense vol revelar, els han ofert terrenys finançats a molt baix interès i entrar en el capital de l'empresa en percentatges entre el 5 i el 10 per cent. Gurt ha concretat que Ossa ha rebut com a ajuda pública des 2009 500.000 euros atorgats per l'Institut Català de Finances (ICF) en condició d'aval el 5 de juliol de 2010, del que té retornarà un terç al juny, i 45.000 euros en caràcter de subvenció per a la internacionalització. El pla estratègic 2011-2013 preveu arribar a una facturació de 11,7 milions d'euros aquest any, 23 milions l'any que ve i 25,5 milions el 2013. Aquest any s'incorporaran dos nous models, la Ossa Tri 3000 i la Ossa Enduro 250I dirigida al mercat dels Estats Units, i el 2012 està previst també per als Estats Units un model de carretera.
¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (0)    No(0)
enviar a reddit

+
0 comentarios