red.diariocritico.com

Van aconseguir nou milions en tres anys

Trànsit enretira tres radars 'recaptatoris' que va instal·lar el tripartit

L'SCT constata que no han complert amb la seva funció dissuasòria

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha decidit retirar tres radars de la província de Barcelona, instal·lats pel tripartit, perquè van recaptar nou milions d'euros en tres anys, una facturació molt per sobre de la de la resta d'aquests dispositius, perquè no han complert amb la seva funció dissuasiva, segons ha confirmat a Europa Press el SCT.

En declaracions a TV3, recollides per Europa Press, el director de Trànsit, Joan Aregio, ha explicat que "un radar que al cap dels anys continua sancionant molt és un radar que no ha aconseguit un dels seus principals objectius, que és corregir la conducta dels conductors". Un dels radars està ubicats a la carretera B-23 a Molins de Rei, que es reprogramarà perquè funcioni amb el sistema de velocitat variable que començarà a funcionar abans de final d'any, un altre a la C-33 a Montcada i Reixac i un altre a la C-16 a Navàs, encara que es recol·locaran en algun punt proper i es senyalitzaran millor. Anualment el 75 per cent dels radars recapten menys de 160.000 euros, mentre que el 25 per cent restant -en les vies més transitades-, suposen entre 160.000 i 800.000 euros en multes, mentre que els tres radars ara retirats han recaptat de mitjana entre 1 i 1,4 milions a l'any. A Catalunya hi ha 149 radars i 200 punts d'instal·lació, i per al 2013 preveuen arribar als 200, a més que 22 entraran en un sistema de rotació i es canviaran cada any de lloc. Aregio ja va revelar a l'abril que un sol radar situat a la zona de transició de l'antiga zona 80, en els accessos a Barcelona, ​​havia recaptat cinc milions d'euros en tres anys.
¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (0)    No(0)
enviar a reddit

+
0 comentarios