red.diariocritico.com

Per la seva significació rellevant dins la cultura catalana

La Fundació Joan Miró ja és museu d'interès nacional i s'equipara l'edifici que l'acull, obra de Josep Lluís Sert

La Fundació Joan Miró ja és museu d'interès nacional i s'equipara l'edifici que l'acull, obra de Josep Lluís Sert

La distinció s'havia demanat l'any 2004

El Govern ha aprovat declarar la Fundació Joan Miró museu d'interès nacional. Aquesta fundació té una significació rellevant per al patrimoni cultural de Catalunya ja que conté una col·lecció de més de 14.000 peces principalment de Joan Miró i també d'altres autors contemporanis. Així, el fons inclou pintures, escultures, tèxtils i ceràmiques, l'obra gràfica i uns 8.000 dibuixos de l'artista català, un dels creadors d'art més reconeguts del segle XX. A més, l'edifici que acull la seu de la Fundació Joan Miró a Barcelona, obra de l'arquitecte Josep Lluís Sert, va ser declarat bé cultural d'interès nacional en la categoria de monument històric.

La Fundació Miró s'afegeix al grup de museus que han estat declarats d'interès nacional, del qual formen part el MACBA, el Museu Episcopal de Vic, el Museu Marítim de Barcelona, el Museu de Montserrat i el Museu Picasso. Es consideren museus d'interès nacional aquells que per la importància i el valor del conjunt dels béns culturals que apleguen, per les característiques generals o específiques de les seves col·leccions o perquè l'interès del seu patrimoni museístic depassa el seu marc, tenen una significació especial per al patrimoni cultural de Catalunya.

La declaració de la Fundació Miró com a museu d'interès nacional va ser sol·licitada per la Fundació el 2004 i té l'informe favorable de la comissió executiva de la Junta de Museus de Catalunya.

¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (0)    No(0)
enviar a reddit

+
0 comentarios